Friday, December 31, 2010

do-it-yourself VS great bargain.

aku tak tahu reason orang lain buat blog kahwin ni. tapi kalau tanya aku, sebab aku nak ada memories. bukan memories time kahwin tu aje, tapi memories masa aku berangan and prepare for the wedding. its a huge thing kan? lagi satu, I want to make this as a medium where i could exchange info dengan other bride-to-be.

sebab tulah, blog ni ada shoutbox and ada blogroll kat tepi. unlike my primary blog yang absolutely tak ada shoutbox and link blog pun aku letak tempat lain. aku taknak blog aku tu semak. so to fellow bride to be or ex bride yang nak sharing info, please do so. be it kat comment box atau pun kat shoutbox. semua suggestion sangat dialu-alukan. :)

aku tengok, banyak je bakal pengantin yang suka buat DIY. aku suka tengok hasil kerja diorang. memang kreatif. impressive gila macam mana diorang boleh jimat dengan buat DIY. tapi frankly speaking, DIY is not for me. aku sucks at benda macam ni.

aku tau, semua orang ada sense of creativity tapi mine is really rusty. dah lama gila kut tak terkeluar kekreatifan aku. and when DIY is supposed to cut cost, aku rasa kalau aku buat DIY ia akan jadi lagi mahal. benlum tentu lagi outcome nya cantik. lepas tu ntah berapa lama lah kan aku ambik masa nak siapkan segala.

so for me, DIY ni akan jadi cost-consuming and time-consuming as well. i repeat, for me. sebab aku memang kayu. i cant make use of what's there. nama DIY tapi semua pun aku nak beli. memang payah. so awal-awal lagi ni, aku nak tabik spring kat bride-to-be yang mampu buat DIY and mampu cut cost. siap outcome nya lagi cantik and of course lah unique dari apa yang ada kat pasaran. i admire you guys!

so, for my wedding preparation yang sebenarnya jauuuuuuuuuuuuuuuuuuuh lagi unlike you guys yang tinggal beberapa bulan lagi, my aim is to look for the best bargain. aku nak cuba cari pakey paling berpatutan yang aku boleh dapat. untuk semua lah. catering ke, bridal ke, tempahan wedding card ke.

sebab obviously aku tak akan mampu buat sendiri, so aku kena cuba dapatkan harga paling bagus untuk wedding aku nanti. cuma hantaran tu aku maybe akan CUBA lah untuk gubah sendiri. CUBA ok, CUBA. ntah-ntah nanti aku dah posting, dah tak sempat dah nak gubah sendiri aku beli je yang ready-made kat kedai. hahaha.

happy preparing untuk semua bakal pengantin. entri ni membuka tirai 2011. hope through this blog, ill manage to make some new friends :)

No comments: