Friday, October 14, 2011

penjimatan dan promosi tak berbayar.

aku rasa aku ni memang meroyan nak kahwin agaknya. badan aku je ada sama ada kat rumah or sekolah tapi roh nya menerawang. serius. macam zombi pun ada. pagi petang malam bawak ke pagi balik, itu jelah dalam kepala aku. kadang-kadang tu tengah berborak pun aku boleh lost in conversation kekdah nya asik pikir pasal kahwin. orang lain ada rasa macam tu tak? ke aku ni je yang freak nak mampos.

harini aku balik. insya Allah kalau takde aral esok aku jumpa vendor bridal aku. agaknya dah memang rezeki dia, asalnya niat taknak amek baju dengan dia, aku end up tempah baju baru lagi you dengan dia. tu lah orang cakap, kalau bukan rezeki tu, dah masuk mulut pun boleh keluar balik. nasib kau lah A* bridal. huhu.

siapa bride-to-be jb yang on budget, aku seriously recommend bridal kayangan ni. harga super duper murah. and aku tau kenapa sebab according to saiful ni, dia banyak buat sorang. everything ok. pelamin pun kalau berat sangat je dia panggil kroni-kroni dia, itu pun tolong angkat je. lain dia akan buat sendiri.

aku percaya dia buat sendiri sebab tengok gaya dia, dia memang suka fly solo. time aku datang butik dia, elok je dia senyap-senyap tengah patch lace kat baju and nak jahit beadings. walaupun aku tak tau lagi sejauh mana servis dia. so far dia ok sangat attend customer. dia bridal baru. ada lah dalam 3 tahun so dia memang appreciate customer sangat.

apa je aku merepek mem promote si saiful ni. ape pun bride-to-be johor specifically jb, boleh lah usha fb dia: bridal kayangan. dia siap dah post harga pakej untuk 2012 lagi kat fb dia and trust me memang affordable and tak cekik darah.

dah lah. aku kena siap-siap nak balik jb jap lagi. dah lah naik bas.  * langkah penjimatan ye. siapa suruh baru setahun kerja dah gatal nak kahwin* haha. tiket bas mayang sari muar ke jb RM15.20 je. pergi balik baru RM30.40. sampai larkin telefon lah mana-mana mangsa yang aku nak. hehe. compare kalau naik viva yang konon jimat tu pun, tol sehala RM20. minyak lebih kurang tol gak biasanya. pergi balik dah RM80.  kan dah saving RM50. macam-macam boleh buat duit tu oi.

* F pun dah gi kerja naik motor. motor mak dia pulak tu. haha. myvi simpan dalam bangsal jelah. haha. kekdahnya baru kerja dah gatal nak kahwin lah kitorang 2 ni. pulak tu 2 2 anak sulung. hambik kau wedding kitorang macam mana pergi dia.

No comments: